Komu udzielana jest Rozszerzona Gwarancja Merida?
Rozszerzona Gwarancja Merida (RGM) jest udzielana:
Co dokładnie jest przedmiotem rozszerzonej gwarancji?
Przedmiotem Rozszerzonej Gwarancji Merida jest:
wprowadzone do obrotu na terytorium Polski przez Merida Polska Sp. z o.o. z siedzibą
w Zabrzu, z rowerów pochodzących z kolekcji 2021 lub nowszych niż 2021.
Ramy rowerów i sztywne widelce pochodzące z kolekcji rowerów 2020 i starszych (tych samych kategorii jak podane wyżej) są objęte Rozszerzoną Gwarancją Merida, jeśli ich zakup nastąpił 1.10.2020 bądź po tej dacie i zostały one zarejestrowane na stronie www.moja.merida.pl w ciągu 60 dni od daty zakupu.
RGM przysługuje wyłącznie pierwszemu właścicielowi roweru w zakresie wad fabrycznych (materiałowych lub produkcyjnych).
Co należy zrobić, aby przedłużyć okres gwarancji na rower Merida?
Aby przedłużyć okres gwarancyjny i skorzystać z Rozszerzonej Gwarancji Merida, powinieneś:
Dzięki rejestracji zapewniasz swojemu rowerowi ochronę w przypadku wad konstrukcyjnych lub materiałowych.
Jakie dodatkowe warunki muszę spełnić, aby mój rower był objęty rozszerzoną gwarancją?
Oprócz rejestracji roweru na stronie www.moja.merida.pl musisz spełnić następujące warunki:
W jakim okresie obowiązuje Rozszerzona Gwarancja Merida?
Rozszerzona Gwarancja Merida zaczyna obowiązywać po dwóch latach od momentu zakupu roweru (przez pierwsze dwa lata od zakupu obowiązuje standardowa gwarancja) w następujących zakresach:
Rozszerzonej Gwarancji Merida nie podlegają rowery z kategorii freeride, downhill oraz rowery dziecięce.
Jakie są dokładne warunki gwarancji?
Szczegółowe warunki gwarancji są dostępne tutaj
Numer ramy znajdziesz we wskazanych na rysunku miejscach:
Co nie podlega rozszerzonej gwarancji?
Wyłączone z Rozszerzonej Gwarancji Merida są:
Nie posiadam dowodu zakupu roweru, czy mogę zarejestrować go w systemie rozszerzonej gwarancji?
Posiadanie dowodu zakupu roweru jest warunkiem koniecznym rejestracji roweru, a co za tym idzie korzystania z Rozszerzonej Gwarancji Merida.
Po zarejestrowaniu roweru zgubiłem dowód zakupu roweru, a chciałbym zgłosić reklamację. Jak mogę to zrobić?
Jeśli dowód zakupu został przez Ciebie wprowadzony do systemu, nie musisz przedkładać go podczas zgłaszania reklamacji w ramach Rozszerzonej Gwarancji Merida.
Nie jestem pierwszym właścicielem roweru, czy mogę go zarejestrować w celu uzyskania Rozszerzonej Gwarancji Merida?
Nie. Rozszerzona gwarancja przysługuje wyłącznie pierwszemu właścicielowi roweru w zakresie wad fabrycznych (materiałowych lub produkcyjnych).
Czy mogę zarejestrować rower zakupiony za granicą?
Nie. Przedmiotem rozszerzonej gwarancji mogą zostać tylko produkty wprowadzone w obieg na terytorium Rzeczypospolitej Polski przez Merida Polska Sp. z.o.o. z siedzibą w Zabrzu.
Ile mam czasu na zarejestrowanie roweru Merida po jego zakupie, aby skorzystać z Rozszerzonej Gwarancji Merida?
Rejestracji należy dokonać w ciągu 60 dni od daty zakupu roweru.
Jakie mam możliwości, jeśli uszkodzenie nie jest objęte gwarancją?
Jeżeli uszkodzenie w Twoim rowerze nie jest objęte gwarancją, warto zaczerpnąć rady specjalisty. Polecamy konsultacje w sklepie, w którym kupiłeś swój rower, bądź w innych sklepach z naszej sieci sprzedaży. Listę tych sklepów znajdziesz tutaj.
Jak wygląda procedura wymiany ramy/sztywnego widelca w ramach Rozszerzonej Gwarancji Merida?
W przypadku uzasadnionego roszczenia gwarancyjnego, Merida dokona wymiany ramy/sztywnego widelca na wolne od wad. W przypadku zakończenia produkcji danego modelu lub niedostępności produktu Merida zastrzega sobie prawo do dostarczenia ramy będącej następczynią reklamowanej ramy w dostępnym kolorze, przy założeniu, że będzie to model tej samej lub wyższej klasy. To samo dotyczy sztywnego widelca.
Koszty przygotowania i dostarczenia ramy/sztywnego widelca do punktu serwisowego Merida oraz koszty usługi serwisowej związanej z wymianą ponosi właściciel roweru.
Ze względu na specyfikę produkcji, termin postępowania gwarancyjnego może być zależny od dostępności danej ramy i cyklu produkcyjnego.
Gdzie powinienem zgłosić roszczenie w ramach Rozszerzonej Gwarancji Merida?
Roszczenia z tytułu RGM należy zgłaszać za pośrednictwem sprzedawcy, u którego został zakupiony rower, lub, jeśli nie jest to możliwe, za pośrednictwem innego sklepu z sieci sprzedaży Merida Polska. Lista tych sklepów jest dostępna na stronie www.merida-bikes.com.
Co mam zrobić, jeśli mój rower był już wcześniej reklamowany i została w nim wymieniona rama?
Zarejestruj nowy numer ramy jako nowy rower, tak jak to miało miejsce w przypadku pierwszego roweru/pierwszej ramy, zgodnie z załączoną do nowej ramy instrukcją. System przy współpracy z naszym Działem Reklamacji zaktualizuje dane nowego roweru i zostanie wygenerowany nowy certyfikat, który następnie zostanie wysłany na wskazany przez Ciebie adres email.
Chciałbym zarejestrować więcej niż jeden rower. Co powinienem zrobić?
System rejestracyjny na www.moja.merida.pl umożliwia dodanie dowolnej liczby rowerów.
Zgubiłem certyfikat rozszerzonej gwarancji, a chciałbym zgłosić reklamację. Co mogę zrobić?
Po zalogowaniu się do systemu rejestracji na www.moja.merida.pl możesz pobrać certyfikat po raz kolejny.
Chce oznakować swój rower na policji, czy wpłynie to na rozszerzoną gwarancję?
Nie, nie ma to żadnego wpływu na Rozszerzoną Gwarancję Merida.